GELECEĞİN OKULU NASIL OLMALIDIR? - Zafer Koleji
17 05 2025

GELECEĞİN OKULU NASIL OLMALIDIR?

Benim düşünceme göre gelecekte  teknoloji orta boyutta top biçiminde bir robot tasarlayacak ve bu robot okulu hologramik olarak gösterecek.Okulun sınıfları bahçesi  ve diğer kısımları tıpatıp aynı olacak. Ama bu robota ya sözlü olarak ya da herhangi bir teknolojik aletten (telefon, bilgisayar , tablet vb.) hangi okul ve sınıfta olduğun belirtilebilecek.Ve ona göre bir hologramik alan oluşturacak. Alanın büyüklüğü aynı gerçek okulun büyüklüğü kadar olacak.Hologram olmasına rağmen okulda yapılması istenen aktiviteler (futbol, voleybol, basketbol, ebelemece vb.) yapılabilecek.Bu hologramik bir ortam olsa da İstiklal Marşı’nın okunması ihmal edilmeyecek.Konferans salonunda gerçekleşen gösteriler isteğe bağlı olarak ya canlı olarak ya da hologramik olarak izlenilebilecek. Okula fiziki olarak gidenler ile hologramik okula gidenler birbirlerini rahatlıkla görebilecek.Okulun çeşitli yerlerine top biçimindeki robotlar kamera gibi her yeri okulda da hologramik bir ortam yaratacak bir şekilde yerleştirilecek.

Okulun hologramik olmasının avantajları şunlardır:

  • Okula gelme konusunda sıkıntı yaşayan (engeli olan, fırsatı olmayan, hastane de tedavi görmekte olan ya da hastalığı bulaştırma riski olan) olan öğrenciler hologramik okul sayesinde okulda fiziki olarak bulunmak zorunda olmayacak.
  • Okula gidip gelmek için yolculuk yapmak zorunda kalınmayacak, böylece zamandan tasarruf edilebilecek ve yollarda trafik sorunu yaşanmamasına katkıda bulunulacak ve daha az araç kullanılacağı için aracın masrafları daha az olacağından aile bütçesine olumlu katkısı olacak.
  • Araçlar mazot, benzin, LPG gibi fosil yakıtları daha az yakacağı için hava kirliliği daha az yaşanacak.
  • Benzin ve mazot gibi yakıtlar daha az kullanılacağı için ülkemizin doğal kaynaklarından tasarruf edilmiş olacak.
  • Öğretmen ders anlatırken top şeklindeki robot ders anlarını kaydedebilir ve böylece bir öğrenci anlatılanı anlamamışsa ders kayıtlarını yeniden açarak dersi yeniden dinleyebilir, izleyebilir hatta kendisini ders anlatılırken ki zamana geri döndürebilir.
  • Dünyanın farklı yerlerindeyken de okula bağlanılabilecek. 

    Atahan Utku Şaşmaz

    Gelecekte eğitim sistemi, teknolojinin daha da gelişmesiyle daha farklı olacak. Öğrenciler okula gitmeden evlerinden bilgisayar ile ders yapabilecek. Her öğrenci kendi öğrenme hızına göre öğrenebilecek. Akıllı sistemler öğrencilerin zorlandığı konuları fark edip onlara yardım edecek.

    Ayrıca, sınavlar yerine projeler ve grup çalışmaları daha önemli olacak. Öğrenciler sadece bilgiyi ezberlemek yerine düşünmeyi, birlikte çalışmayı ve sorun çözmeyi öğrenecek. Dersler sadece sınıfta değil, internet üzerinden dünyanın her yerinden insanlarla birlikte yapılabilecek.

    Gelecekte öğretmenler sadece ders anlatan kişiler olmayacak. Onlar, öğrencilere rehberlik eden ve onlara en iyi nasıl öğrenebileceklerini gösteren kişiler olacak. Öğrenciler ise daha aktif olacak, sorular soracak ve kendi fikirlerini daha çok paylaşacak.

    Ayrıca, okullarda sadece matematik veya fen değil, hayatla ilgili dersler de daha fazla olacak. Örneğin, iletişim kurma, para yönetimi, duygularını tanıma gibi konular da öğretilecek. Böylece öğrenciler sadece bir konu hakkında bilgi sahibi olmakla kalmayacak günlük hayatlarında işlerine yarayacak beceriler de kazanacaklar.

    Teknoloji ilerledikçe farklı öğrenme araçları da ortaya çıkacak. Öğrenciler kitap yerine dijital içerikleri, videoları ve etkileşimli uygulamaları kullanacak. Bu sayede dersler daha eğlenceli ve anlaşılır hale gelecek. Her öğrenciye uygun özel öğrenme yolları geliştirilecek.

    Ayrıca, gelecekte eğitim sisteminde çevre bilinci önemli bir yer tutacak. Öğrenciler, doğa ve çevreye duyarlı olmayı öğrenecek ve bu konularda projeler yaparak uygulamalı deneyimler kazanacaklar. Böylece çocuklar daha bilinçli olarak büyüyecek ve çevre sorunlarına çözüm üretebilecek insanlar yetiştirilmiş olacak.

    Mert Emre Erilhan