Son yıllarda alışkanlıklarımızda çok hızlı değişimler yaşıyoruz. En sevdiğimiz kahvenin yerini bir başka kahve markası alırken şimdiye kadar denemediğimiz bir ürünü denemeye, gitmeyi hiç düşünmediğimiz bir tatil bölgesine gitmeye karar veriyoruz aniden. Her an yeni fikirler, yeni uygulamalarla karşılaşıyor ve hızla peşlerine düşüyoruz.
Meslekler de değişiyor elbette. Şimdiye kadar var olmayan iş kolları ortaya çıkıyor, varlığını eskiden beri sürdürenlerse biçim değiştiriyor, hızla yenilikler katıyorlar kendilerine. Hiçbir şey tek yönlü, tek düze değil artık.
Peki, tüm bu ürünleri, gideceğimiz yerleri, alacağımız evleri, kullandığımız telefonları seçerken bizi ilk etkileyen, aklımıza bunlara sahip olma fikrini ilk düşüren ne?
Biraz üzerine düşünürseniz göreceksiniz ki bu sihri yaratan şey dildir. Evet evet, günlük hayatta üzerine pek de düşünmeden savurduğumuz kelimeler…
Kelimelerin insan zihnindeki etkisi ifade ettiği kavram ya da nesneden fazlasıdır. Sahip olduğunuz kelime hazinesi ve bu kelimeleri kullanma biçiminiz içinde bulunduğumuz iletişim çağında başarı kapılarını açmanın en güçlü anahtarı belki de…
Son birkaç ayda tercihlerinizi nasıl belirlediğinizi, tercih ettiğiniz şeylerle ilk nasıl tanıştığınızı düşünürseniz ne demek istediğimi daha kola anlarsınız. Örneğin bir ev reklamı düşünün. Alacağınız evi seçerken ne önemlidir? Sağlamlık mı? Malzeme kalitesi mi? Güvenlik mi? Oysa hiçbir konut reklamında bu kelimelere rastlayamazsınız. Size vadedilen huzur, konfor ve mutluluktur. Sizde o eve gidip bakma isteği uyandıran sihirli kelimeler bunlar. Soyut olan bu kavramları elde etmenin yolu size “ev” olarak, somutlaştırılarak sunulur. Çünkü bu kavramları doğrudan satın alamazsınız.
Aynı eğitimi almış, aynı okullardan mezun olmuş, aynı işi aynı kalitede yapan insanlar için de durum aynıdır. Kariyerinizdeki ilerleyişinde sizi öne çıkaracak olan o işi nasıl yaptığınız değil karşınızdaki kişiye ne yaptığınızı nasıl anlattığınızdır. Çok iyi bir projeniz olsa bile projenizin ne olduğunu etkileyici bir biçimde anlatamazsınız o projenin hayat bulma olasılığı çok azdır.
Evimizde, iş yerimizde ve diğer günlük işlerimizde de sorunları çözen, mutlu eden, motivasyon sağlayan yine kelimelerle sağlanan sihirdir.
Şimdi bir dakikanızı ayırıp sahip olduğunuz kelimeleri ve onları kullanma becerinizi biraz düşünün. Bir markanız varsa insanların size doğru adım atmasını sağlayacak ya da bir anne 7 babasınız çocuğunuzla yaşadığınız sorunu çözmeye yarayacak iletişim becerisine sahip misiniz?
ÖZDEN SARIASLAN
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ